7 steg till ditt sportlojalitetsprogam

Härom dagen så läste jag lite olika intressanta marknadsföringsartiklar och kom över en artikel för skapandet av lojalitetsprogram. Denna korta artikel jag fann baseras på en informationsbild som jag tycker man kan ta väl till godo för inspiration och lärdomar.

Fördelen med ett lojalitetsprogram är att du kan nå följande:

  • Bättre bibehållande av dina fans/medlemmar
  • Fler referenser
  • Hållbart och kostnadseffektivt
  • Dina fans/medlemmar är mer benägna att köpa mer och fler produkter
  • Men även lär du känna dina fan/medlemmar på ett tydligare sätt

Nedan ges följande 7 steg:

  1. Hitta på ett charmigt programnamn
  2. Skapa en djupare mening med det
  3. Skapa poäng som låter mer äventyrliga och underhållande
  4. Belöna fans/medlemmars agerande i koppling till köp
  5. Erbjud mer än bara rabatt
  6. Bifoga/lägg till värdet för poängen i pris
  7. Skapa olika nedslag/uppdrag för att tjäna mer poäng

7-steps-to-a-flawless-loyalty-program-infographic-antavo

Så vad väntar du på? Snacka ihop dig med din klubb och skapa ditt lojalitetsprogram redan idag!

Har du tips på redan existerande så hör gärna av dig.

På återseende med mer lärdomar som ökar din kreativitet inom sportens värld.

2 kommentarer

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s